Het lijkt erop dat Javascript uitgeschakeld is.
Deze feature is noodzakelijk voor de website ervaring.

Hulp nodig?
Michel de Vries
Artikel ouder dan een maand
Aankondiging
De Zoladz test
Op zondag 29 mei om 09:30 uur organiseren wij een Zoladz test op de atletiekbaan van Tas82 in Schagen.
De Zoladz test gebruiken wij als start van een trainingsperiode van 20 weken.
In deze 20 weken gaat een grote groep Tacleten zich voorbereiden op de halve of hele Marathon.
De Zoladz test geeft een mooi inzicht over jouw mogelijkheden op verschillende afstanden bij de juiste training. Tevens laat de Zoladz test zien welke trainingszones goed getraind zijn en welke extra aandacht behoeven.
De Zoladz test in stappen.
  • Stap 1: We starten met een korte uitleg over de test en de afstanden op de atletiekbaan.
  • Stap 2: Je ontvangt van ons een formulier waarop jij de gelopen afstanden kunt noteren en tekent voor deelname op eigen risico.
  • Stap 3: Je bent zelf op de hoogte van jouw maximale hartslag voordat de test start en we bepalen aan de hand van jouw maximale hartslag samen de verschillende hartslagzones waarin jij de test gaat uitvoeren. Weet je jouw maximale hartslag niet dan kunnen wij je bij benadering helpen om je max hf te bepalen.
    (De test bestaat uit 5 x 6 minuten hardlopen in 5 verschillende trainingszones, na elke 6 minuten heb je 2 minuten pauze, je gebruikt deze pauze ook om je gelopen afstand op te schrijven).
  • Stap 4: We doen een gezamenlijke Warming-Up op de atletiekbaan en eventuele onduidelijkheden kunnen nog worden besproken.
  • Stap 5: Je legt je spullen klaar zodat je weet waar je formulier is om je gelopen afstand op te schrijven.
  • Stap 6: De test start met de eerste 6 minuten hardlopen op -50 slagen onder je maximale hartslag. Na deze 6 minuten heb je 2 minuten pauze. Je loopt naar je formulier en schrijft de gelopen afstand op.
  • Stap 7: Dit herhalen we nog 4 x 6 minuten op -40, -30, -20 en -10 slagen onder je maximale hartslag. Zeker de -20 en -10 slagen zijn erg intensief. Dat is ook de reden dat je in een goede conditie moet zijn en adviseren wij altijd een sport medische keuring bij een Sport Medisch Advies centrum zoals SMA Plemper in Alkmaar.
  • Stap 8: Je levert je formulier met alle gelopen afstanden in. (wij sturen je de uitslag later die dag via Whatsapp).
  • Stap 9: We doen een gezamenlijke Cooling Down en sluiten daarna af met een flesje water en een banaan. Neem gerust zelf ook water en eten mee voor na de test.
  • Stap 10: We bespreken de trainingsschema’s voor de halve en hele marathon en het is mogelijk om vragen te stellen.
  • Stap 11: Degene die de test uitslag al willen zien blijven nog even hangen.
Eea neemt altijd wel wat tijd in beslag dus plan deze tijd ook goed in zodat je deze ochtend relaxed kunt beleven. We starten om 09:30 uur dus zorg dat je op tijd aanwezig bent. Meestal zijn we ongeveer 2 a 2,5 uur bezig en rond 12:00 uur klaar.
Hieronder even twee voorbeelden van een testuitslag.
Ga terug